„The Wrench“ 06/2017

http://media.joinsquad.com/2016/Nov/TheWrenchOctoberRecap/logo.png

Čaute Squaďáci,

 

Vítajte v júnovom vydaní série “The Wrench”. V tejto časti sa s vami podelíme(a ukážeme!) o nové projekty a progres komunity móderov, ktorý ťažko pracujú. Ako dodatok máme pripravené otázkové okienko (Q&A session pozn. red.) s našimi dizajnérmi máp z komunity, v ktorom vám ponúkneme trošku hlbšie túto tématiku a vy sa tak dozviete ako trávia čas pri vytváraní módov.

Pridaj sa k nám do diskusie na Discorde a spoznaj móderov. Je to skvelé miesto pre vás všetkých, kde môžete zdieľať svoje nápady a vášeň s ľuďmi, ktorí premýšlajú ako vy a naučia vás s radosťou. Tak poďme na to!

 

Otázkové okno s Xander-om

Xander v posledných mesiacoch ťažko pracoval na svojej mape, ktorá začala ako testovanie umiestnenia dedín a osvetľovania. Na mape nájdete skvelý terén s množstvom tráv a šikovné umiestnenie objektov tak, aby dodali prostrediu autentický výzor a pocit. Nižšie si na videách môžete pozrieť aký dojem budí mapa a tak isto vám ponúkneme niekoľko obrázkov. Teraz však prejdime na otázky pre Xandera.

 

Otázka: Najprv by sme Ti chceli poďakovať, že si si na náš rozhovor našiel čas. Mohol by si sa prosím stručne predstaviť a povedať nám niečo o svojich predošlých skúsenostiach s módovaním, ak nejaké máš ?

Módovanie je mojím koníčkom, ktoré začalo skoro tri roky dozadu pri navrhovaní prostredia. Začal som na CryEngine, ale rýchlo som si obľúbil Unreal engine po tom, ako ma unavilo platiť za CE SDK. Veľa som predtým nemódoval, iba drobné úpravy prostredí a vecičiek pre moje použitie.

 

Otázka: Aké boli Tvoje začiatky módovania v Squad SDK? Toto je základná otázka, ktorú si všetci položia a je z čoho si vybrať. Začal si čítaním dokumentácie, pozeraním návodov alebo si sa do toho jednoducho pustil po hlave?

Začal som používať prostredie pre Unreal Engine 4 pred Squad SDK, takže som už ako-také skúsenosti mal. Stále som však musel pozerať veľa video návodov na YouTube a čítal tiež nejakú dokumentáciu, aby som dokázal importovať výškové mapy a správne nastavil materiály…ale viacmenej som sa do toho pustil po hlave.

 

Otázka: Pridal si dosť obrázkov a tiež videí z mapy, ktorú pre Squad chystáš. Má už meno? Aké je jej smerovanie? Chceš zmeniť štýl hrania zmenou jej dizajnu alebo je Tvojim cieľom vizuálne nebo pre hru Squad?

Bol to viac menej menší testík toho, ako vyzerajú dediny a osvetlenie. Taktiež som testoval výzor kríkov a tráv či stromov. Tomuto sa budem venovať, keď na to zvýši čas. Na teraz som štastný s progresom a pozriem sa na jej hráteľnosť, keď jej úpravu dokončím. Možno nejakú malú časť vypustím, keď sa dokončí Steam Workshop.

 

Otázka: Používaš nejaké referencie pri navrhovaní? Z obrázkov, videí alebo reálneho sveta ? Ako dokážeš to, že z mapy srší dojem, že je reálna ?

Ák mám byť úprimný, väčšina je z mojej hlavy. Keď robím stromy, pozerám sa veľa ako vyzerajú v realite na Google Earth obrázkoch lesov. Taktiež čerpám z iných hier a potom to jednoducho vytvorím tak, aby to sedelo prostrediu vo Squade.

 

Otázka: Môžeš nás v krátkosti informovať ako prebieha výtváranie mapy? Kde začneš, umiestňuješ najprv cesty? Potom čo navrhneš povrch?

Začal som s výškovými mapami a v podstate od tohto bodu pracujem. Snažím sa použiť rovné plochy a nakresliť nejaké cesty a tie potom osadím vhodnými objektami.

 

Otázka: Optimizácia je veľmi dôležitá pre tých, ktorí tvoria mapy. Mapy môžu byť krásne, ale taktiež musia byť funkčné. Ako zvládaš tento aspekt?

Optimalizácia pre moju mapu je v podstate okej. Pracujem s vykresľovaním v diaľke tak, aby sa stromy vykresľovali v diaľke menej trojuholníkovo. Taktiež mať nejaké otvorené priestranstvo, ktoré nemá veľa trávy pomáha výkonu hry, v konečnom dôsledku tu máme lepší framerate (FPS = obrázky za sekundu pozn. red.)

 

 

Otázka: Ak by si mohol urobiť jednu vec inak, keď si začínal vytvárať mapy v Squad SDK so skúsenosťami, ktoré máš dnes, čo by to bolo?

Myslím, že by som začal s usporiadaním priečinkov a takýchto veci. Potom zozbieral nejaké obrázky ako referencie. To by som použil ako základ pre navrhnutie ciest a oblastí. Takto dokážeš vykresliť mapy hodnoverne a v správnej mierke.

 

Otázka: Na koniec sa Ťa chceme opýtať, čo by si poradil hráčom, ktorých zaujíma módovanie?

Zožeňte si pekne textúry a taktiež nejaký terén. To veľmi pomáha. Potom strávte nejaký čas vonku a zbierajte inšpiráciu pre mapy. Ja mám v okolí veľa fariem a lesov, takže asi práve preto som začal s mapami tohoto typu.

 

Britský balíček objektov od Baby_James

Briti prichádzajú! Ešte možno nevieme kedy presne, ale videli sme už dosť zábleskov ich vývoja za posledné mesiace, aby sme si to jasne domysleli. Baby_James nás priravuje na nezadržateľné tak, že pracuje na výrobe objektov do prostredia a neprestáva. Vyzerá to skvelo, teraz potrebujeme už len čaj a sušienky!

https://media.joinsquad.com/2017/July/TheWrenchJune/britprop1.jpg

https://media.joinsquad.com/2017/July/TheWrenchJune/britprop2.jpg

https://media.joinsquad.com/2017/July/TheWrenchJune/britprop3.jpg

Samland Peninsula od Legion_X

Zatiaľ čo sama mapa Samland Peninsula si nie je istá či je poloostrov (prekl. ang. peninsula) alebo ostrov, nie je si cudzia s konfliktami. Ruské územie hraničí s Baltským morom a na druhej strane je obklopené lagúnami. Historické bojové územie, siahajúce až z dôb Germánov do Sovietského bojového frontu počas Druhej sv. Vojny bolo aktualizované úžívateľom Legion_X s modernejším pohľadom na prostredie. Bude sa história opakovať? To nikto nevie, ale vieme, že to bude úžasne zistiť na vlastnej koži.

https://media.joinsquad.com/2017/July/TheWrenchJune/samland1.png

https://media.joinsquad.com/2017/July/TheWrenchJune/samland2.png

https://media.joinsquad.com/2017/July/TheWrenchJune/samland3.png

 

Mód Francúzka Cudzinecká Légia: OPEX SERVAL od SquadFrance.fr

Francúzky hovoriaca komunita prichádza spoločne s niečim špeciálnym. Squadfrance.fr pracuje na tom, aby dostala Francúzku Cudzineckú Légiu do hry spolu s ich vozidlami, uniformami a tiež zbraňami! Vyberajú aktívne, moderné bojisko, sú obdarení dostatočne na to, aby ich bojoví veterán, ktorí slúžil v Mali, hostil jeho skúsenosťami. V jadre, sila operácie Opex Serval je v tom, že všetci vývojári sú aktívny hráči Squad-u.

https://media.joinsquad.com/2017/July/TheWrenchJune/mali.png

 

Ich tím ešte len začína, takže teraz je perfektný čas poskytnúť im vašu spätnú väzbu. Ak chcete vedieť o Opex Serval viac, zamierte na ich stránku, kompletná s vývojárskymi blogmi. Bon travail!

 

Týmto ukončujeme dnešný seriál The Wrench. Určite nie je nedostatok skvelých projektov, ktoré sa dejú okolo nás práve v týchto momentoch. Ak by ste chceli byť v ďalšom vydaní The Wrench, zamierte na náš Discord.

 

Tím manažmentu Squad móderov prepína.

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář